Síla influencerů: Tajemství vlivu, které prodává

02.06.2025
Influencer a jeho moc
Influencer a jeho moc

Kongruence je čím dál více důležitá! Podle autorů Janssena, L., Schoutena, A. P. a Croese, E. A. J. (2021), kteří v minulosti provedli experiment mezi 432 nizozemskými uživateli Instagramu, se ukázalo, že účastníci, kteří byli vystaveni příspěvkům od influencerů zaměřených na zdraví a fitness, reagovali odlišně v závislosti na propagovaném produktu.

Influenceři doporučovali buď proteinový koktejl (dobrá shoda) nebo zmrzlinu (špatná shoda). Výsledky ukázaly, že sladění produktu s influencerem a počet jeho sledujících spolu úzce souvisejí. Influenceři s vysokým počtem sledujících byli oblíbenější a jejich doporučení vedla k pozitivnějšímu postoji k reklamě i produktu. Zároveň se zvýšila pravděpodobnost zakoupení propagovaného produktu ve srovnání s influencery s menším počtem sledujících.

Nicméně aby tyto pozitivní efekty nastaly, musí propagovaný produkt odpovídat osobnímu brandingu influencera. Studie zdůrazňuje, že pro maximální efekt kampaně je klíčové sladění mezi celebritou, značkou a cílovou skupinou.

Zdroj: Janssen, L., Schouten, A. P., & Croes, E. A. J. (2021). Influencer advertising on Instagram: product-influencer fit and number of followers affect advertising outcomes and influencer evaluations via credibility and identification. International Journal of Advertising, 41(1), 101–127. https://doi.org/10.1080/02650487.2021.1994205